Teammanager Accountmanagement

Omschrijving

BKR bevindt zicht op een bijzondere positie tussen de financiële toezichthouders in Nederland en de kredietverstrekkers. Daarvoor zoeken we een Teammanager Accountmanager met de juiste mix aan bedrijfspolitieke sensitiviteit en commerciële drive.

 

Binnen de afdeling Relatiemanagement jij als Teammanager Accountmanagement de verantwoordelijkheid voor het ontwikkelen en onderhouden van contacten met zowel bestaande als nieuwe relaties met als doel een zo maximaal mogelijke toegevoegde waarde te bieden aan BKR en onze relaties.

 

Enerzijds door middel van de verkoop/advisering van nieuwe en bestaande diensten en producten. Anderzijds door het bij deelnemers (onze klanten) signaleren, benoemen en bespreken van aandachtspunten en compliance issues ten aanzien van de nakoming van de uit het Algemeen Reglement voortkomende verplichtingen voor deelnemers.

 

Als onze nieuwe Teammanager draag je samen met het team van accountmanagers zorg voor effectief en efficiënt accountmanagement op verschillende niveaus. Je bent aanspreekpunt en draagt verantwoordelijk voor maximale klanttevredenheid (NPS). Hierbij vervul je een centrale en strategische brug- en regiefunctie tussen BKR en de organisatie van onze deelnemers.

 

Zo adviseer je de Manager Relatiemanagement over de acceptatie van (nieuwe) deelnemers en over mogelijkheden tot uitbreiding van de dienstverlening naar bestaande en potentiële nieuwe relaties. Je stelt commerciële beleidskeuzes voor ter verbetering en ontwikkeling van het algehele beleid.

 

Ook binnen het eigen team heb je een belangrijke rol. Zo coördineer je de werkzaamheden binnen de groep van accountmanagers, je verdeelt de werkzaamheden en stelt prioriteiten. Ook controleer je de (vakinhoudelijke) kwaliteit en kwantiteit van de werkzaamheden en stuurt zo nodig bij. Uiteindelijk draag je zo proactief bij om de samenhang tussen de verschillende activiteiten te bevorderen ter verhoging van de efficiency en effectiviteit. Je fungeert op basis van vakdeskundigheid als aanspreekpunt en vraagbaak voor collega’s. Het team stuur je integraal aan, zodanig dat zij de doelstellingen van hun werkzaamheden hebben gerealiseerd, binnen de kaders van het organisatiebeleid. Denk hierbij aan persoonlijk leiderschap (kritiek slim en met volste respect) inzetten ter motivatie en output van iedereen in je team).

Vereisten

  • HBO+ werk- en denkniveau;
  • Kennis en ervaring op het gebied van key-accountmanagement;
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving w.o. Wft, Wwft en in detail van de BKR regelgeving;
  • Kennis van de organisaties van deelnemers en de relevante branche- /koepelorganisaties;
  • Kennis van de BKR organisatie, haar producten en (alle) aspecten die aan de BKR dienstverlening ten grondslag liggen;
  • Kennis van geautomatiseerde gegevensverwerking en transport van (privacy gevoelige) data;
  • Goede kennis van de financiële sector en de aangeboden producten (consumptief krediet, hypotheken, klein zakelijke dienstverlening e.d.) en het kredietproces;
  • Basiskennis op het gebied van het krediet(acceptatie en beheer) proces, risicomanagement en creditscore;
  • Kennis op het gebied van fraudepreventie;
  • Kennis van het uitvoeren van informatie analyses op eindgebruikersniveau;Kennis van managementtechnieken en inzicht in de inrichting van de diverse organisatieonderdelen;
  • Resultaatgericht.