Senior Communicatieadviseur

Functieomschrijving

De afdeling communicatie voert de regie over alle communicatie van Stichting BKR. De communicatieadviseurs van Stichting BKR zijn strategische doeners. Ze overzien het volledige stakeholderveld, kijken van buiten naar binnen en zijn tegelijkertijd proactief, oplossingsgericht en staan met hun voeten in de klei. Ze zijn het creatieve brein achter verschillende content marketing campagnes en schuwen het niet om de handen uit de mouwen te steken om impact te maken bij de diverse stakeholdergroepen. Of het nu gaat om het schrijven van een inspirerend intranetbericht voor alle medewerkers, of het schrijven van een vlijmscherp persbericht om publiciteit mee te genereren. Stichting BKR staat midden in de maatschappij en communiceert dus met een grote diversiteit aan stakeholders: van medewerkers, klanten en media tot koepelorganisaties, belangenorganisaties, overheid en politiek.

Ben jij een strategische doener?

Als senior communicatieadviseur bij Stichting BKR ben je een strategische denker, coördinator en uitvoerder tegelijkertijd. Je bedenkt de meest effectieve communicatiestrategie en klimt graag in de pen voor het schrijven van een intranetbericht, social media post, persbericht of blog. Alle communicatiedisciplines komen namelijk dagelijks aan bod: van content marketing, klantcommunicatie en woordvoering tot stakeholdermanagement, issuemanagement en PR. Als afdeling voeren we de regie, adviseren we het management team en bestuur en zijn zelf verantwoordelijk voor de uitvoering. Niks mooiers dan het (samen) bedenken van de strategie en tactiek, en deze vervolgens ook zelf uitvoeren. Hierbij worden we ondersteund door bureaus, indien nodig, dus ervaring met de aansturing van bureaus of werkervaring aan bureauzijde is een pre.

Samen versterken we de reputatie van BKR

Ons doel is om de reputatie van Stichting BKR te beschermen en te versterken, door van onze collega’s ambassadeurs te maken en door open & transparant te communiceren naar onze klanten, stakeholders en de maatschappij als geheel. Jouw takenpakket bestaat uit:

  • Bedenken van de juiste communicatiestrategie en -tactiek
  • Organiseren, aanjagen en ontwikkelen van (online) interne communicatie
  • Het ontwikkelen en opzetten van een nieuw social intranet
  • Schrijven en coördineren van online content/externe nieuwsbrieven en social media posts
  • (Mee)ontwikkelen en bijhouden van kernboodschappen op specifieke thema’s en het schrijven van position papers (samen met inhoudelijke experts)
  • Assisteren bij persvoorlichting, mediamonitoring en in voorkomende gevallen optreden als persvoorlichter
  • In samenwerking met collega’s van andere teams uitvoering geven aan communicatieprojecten
  • Uitvoering geven aan voorkomende communicatiewerkzaamheden
  • Samenwerken met communicatiebureaus en deze aansturen

Vereisten

  • Hbo of academisch werk- en denkniveau
  • Communicatie of journalistieke opleiding
  • Ervaring met content marketing
  • Een vlotte pen
  • Gericht op samenwerken, mensgericht
  • Breed georiënteerd en geïnteresseerd
  • Ervaring met werken in multidisciplinaire teams
  • Goede adviseur, die stevig in zijn schoenen staat
  • Sterk in intern stakeholder management
  • Kennis van de financiële sector is een pre

Jouw competentieprofiel

  • Sterk in mondelinge en schriftelijke communicatie
  • Uitmuntende beheersing van de Nederlandse taal
  • Creatieve denker
  • Mensgericht, werkt graag in teamverband
  • Proactief

Verder ben je ondernemend, zelfstandig en resultaatgericht.