Marketing specialist (Productmanagement | Brandmanagement)

Functieomschrijving

Bij stichting BKR werken wij aan een financieel gezonde wereld. Dat doen we door het verstrekken en beheren van privacygevoelige informatie. Hiervoor onderhouden wij verschillende systemen, waarvan het Centraal Krediet Informatiesysteem (CKI) het grootste én bekendste is.

In CKI staan de gegevens van 13 miljoen mensen. Circa 22 miljoen keer per jaar informeert stichting BKR hierover, op nationaal en op Europees niveau, aan aangesloten organisaties en aan consumenten die informeren naar hun eigen gegevens. Op deze manier helpen wij voorkomen dat consumenten meer lenen dan verantwoord is. Ook helpen wij zo financiële risico’s bij aangesloten organisaties beperken. Zo dragen we bij aan een maatschappelijk verantwoorde financiële dienstverlening.

Wij zijn op zoek naar een marketing specialist. Op het snijvlak van marketing en business.


Wat ga je in deze functie doen?

  • In deze functie ben jij de liaison tussen drie van onze afdelingen: Communicatie, Accountmanagement en de Bizdevops teams. Je ondersteunt de Bizdevops teams met de doorontwikkeling en uitvoering van strategische en operationele productstrategieën, zowel op korte als lange termijn omtrent onze vier peilers: Verantwoord kredietverstrekking, problematische schulden, Fraude in het financiële verkeer en Identiteitsverificatie). 
  • Je coördineert en realiseert de productpositionering, prijsstelling, plaats en promotie (optimale marketingmix) in samenspraak met onze communicatieafdeling en Bizdevops teams.
  • Je draagt zorg voor een duidelijke informatievoorziening en de rapportages voor zowel interne als externe stakeholders.
  • Samen met de productowners draag je zorg voor het monitoren en analyseren van relevante marktontwikkelingen en het identificeren en ontwikkelen van partnerships. Hiermee ben je dienstverlenend en een echte verbinder
  • Je vertaalt samen met de Bizdevops teams met een marketinggedachte de strategie en visie naar een productvisie en naar werkende producten en/of diensten die voorzien in de klantbehoefte en ondersteunend zijn aan de strategie.

Vereisten

Jouw bagage

  • Sterke analytische vaardigheden op wo niveau;
  • Kennis en ervaring met agile / devops werken
  • Bewezen marketingervaring binnen productmanagement
  • Kennis van relevante producten, processen en beleid
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving
  • Je bent leergierig en je volgt de nieuwe ontwikkelingen op het gebied van digitalisering binnen de financiële sector;
  • Kennis van de toepassing van relevante applicaties en automatiseringspakketten
  • Kennis van de processen en ICT procedures bij financiële en/of data dienstverleners is een pre


Competentieprofiel 

  • Maatschappelijk georiënteerd
  • Ondernemend
  • Verbinder
  • Klantgericht
  • Organisatie sensitief
  • Analytisch vermogen
  • Resultaatgericht
  • Plannen en organiseren

Verder ben je ondernemend, zelfstandig, creatief en krijg je zaken voor elkaar.